



Niepubliczne przedszkole specjalne
Marcinek w Pile
Niepubliczne Przedszkole Specjalne „Marcinek” w Pile oferuje wsparcie rozwoju dla przedszkolaków posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Placówka powstała w 2013r. Od ponad 10 lat staramy się dawać naszym podopiecznym holistyczne wsparcie w procesie edukacyjnym, terapeutycznym i wychowawczym. Szeroki wachlarz terapii, które są indywidualnie dostosowywane i dopasowywane do potrzeb i możliwości każdego przedszkolaka, pozwala na rozwijanie się dzieci we wszystkich obszarach (rozwój poznawczy, rozwój fizyczny, rozwój emocjonalny, rozwój społeczny). W procesie terapii zwraca się szczególną uwagę na rozwój komunikacji, samostanowienia, samodzielności. Bardzo ważne jest dla nas budowanie pozytywnych relacji z dziećmi. Kadra placówki każdego podopiecznego traktuje podmiotowo. Jest to miejsce przyjazne zarówno dzieciom, jak i ich rodzinom.



Przedszkole specjalne Marcinek w Pile
Dlaczego powinieneś wybrać właśnie nas?
Małe grupy
Małe kilkuosobowe grupy, co pozwala na indywidualne podejście do każdego dziecka, nawiązywanie relacji i modelowanie prawidłowych postaw, reagowanie na potrzeby podopiecznych oraz możliwie najlepsze wsparcie rozwoju
Odpowiednie sale
Sale przystosowane do potrzeb i możliwości dzieci – ograniczona liczba bodźców, co sprzyja rozwojowi kontaktów społecznych i pozytywnie wpływa na koncentrację uwagi
Wykwalifikowana kadra
Wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która dba o potrzeby dzieci, traktuje podopiecznych podmiotowo, z szacunkiem i akceptacją, a także stosuje metody niedyrektywne, w tym podążanie za dzieckiem
Wiele zajęć
Szeroki wachlarz zajęć o charakterze edukacyjnym, terapeutycznym, rewalidacyjnym
Dostosowanie do potrzeb
Zróżnicowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci zajęcia rewalidacyjne odbywające się w formie indywidualnej i grupowej
Różne metody komunikacji
Wprowadzanie i rozwijanie różnych metod komunikacji (rozwijanie mowy werbalnej oraz stosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej)
Spotkania z rodzicami
Częste, cykliczne spotkania z Rodzicami podopiecznych, co pozwala prowadzić kompleksową terapię dostosowaną do potrzeb zarówno dziecka, jak i jego rodziny
Ciągły rozwój
Rozwijanie sprawczości, decyzyjności dzieci (nauka dokonywania prostych wyborów), stosowanie metod aktywizujących i wielu innych


