Archiwa: Services

  • Nauka czytania metodą sylabową i globalną

    Nauka czytania metodą sylabową i globalną

    Zajęcia mają na celu wprowadzać dzieci w świat czytania, zainteresować literami, a także nauczyć umiejętności czytania. Prowadzone są w różnorodny sposób, wykorzystując różne dostępne metody oraz środki i pomoce dydaktyczne. Zajęcia mają na celu również rozwijanie mowy dzieci poprzez wypowiadanie i powtarzanie prostych dźwięków (wyrażenia dźwiękonaśladowcze), głosek, sylab oraz słów, co usprawnia aparat mowy i jest ćwiczeniem artykulacyjnym.

  • Zajęcia polisensoryczne z cyklu „Poranny krąg”

    Zajęcia polisensoryczne z cyklu „Poranny krąg”

    Zajęcia prowadzone są metodą obejmującą zasięgiem wszystkie zmysły. Oddziaływania proponowane dzieciom podczas zajęć aktywizują zmysły w odmienny sposób dla każdej pory roku, co ma na celu poznanie zmian zachodzących w przyrodzie. Polisensoryczne pobudzanie zmysłów ma również wymiar relaksacyjny, a zajęcia są przewidywalne, co pozytywnie wpływa na poczucie bezpieczeństwa i komfort podopiecznych. Warto podkreślić, że dostarczanie rozmaitych bodźców zmysłowych pobudza wszechstronny rozwój dziecka, a ta metoda terapeutyczna od wielu lat wykorzystywana jest w różnych ośrodkach do pracy z osobami z niepełnosprawnością i cieszy się dużym uznaniem wśród naszych podopiecznych.

  • Zajęcia muzyczno-ruchowe

    Zajęcia muzyczno-ruchowe

    Zajęcia służą rozwijaniu u dzieci pamięci muzycznej i ruchowej, a także umiejętności uczenia się melodii oraz zapamiętywania i naśladowania ruchów w powiązaniu z muzyką, czy zapamiętywaniem różnych rytmów. Zajęcia muzyczno-ruchowe wpływają pozytywnie na rozwój psychiczny i fizyczny, poprawiają koncentrację uwagi, rozwijają słuch muzyczny i wyobraźnię muzyczną, a także integrują dzieci z całej placówki. Organizowane są codziennie i pełnią rolę muzykoterapii grupowej.

  • Wspólne ustalanie planu dnia

    Wspólne ustalanie planu dnia

    Są to zajęcia, które każdego poranka – po schodzeniu się dzieci do sal i zabawach dowolnych – rozpoczynają wspólne aktywności w każdej grupie. Podczas ustalania „Planu dnia” każdy z uczestników zajęć ma możliwość uczenia się dokonywania prostych wyborów (każdy może wybrać jakąś aktywność, która pojawi się w ciągu dnia). Plan ustalany jest w formie wizualnej przy pomocy piktogramów w widocznym miejscu w sali, co daje poczucie bezpieczeństwa płynącego z przewidywalności zdarzeń. Ponadto przedszkolaki czują, że są ważne, gdyż to one mają wpływ na to, co się będzie działo. W tym momencie dnia sprawdzana jest też obecność, pogoda, a także jest to czas, w którym każde z dzieci może powiedzieć lub pokazać, jakie ma w sobie emocje.